Betalingen 
Instantoverschrijvingen
Wat zijn instantoverschrijvingen?

 

Een instantoverschrijving is een SEPA-overschrijving die 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar wordt verwerkt, dus ook op feestdagen en tijdens weekends. Zelfs als de begunstigde een rekening heeft bij een andere bank dan de verzender, wordt het geld binnen enkele seconden op de rekening van de begunstigde overgeschreven.

 

Wanneer is het van toepassing?

 

Instantoverschrijvingen kan u ontvangen of versturen naar begunstigden binnen de SEPA-zone. Tot de SEPA-landen behoren alle lidstaten van de Europese Unie: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slovakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.Maar ook de Europese staten Liechtenstein, IJsland, Monaco, Noorwegen, San Marino en Zwitserland behoren tot de eengemaakte betalingszone.

Instantoverschrijvingen zijn alleen beschikbaar voor enkelvoudige overschrijvingen in EUR, met een limiet van 100 000 EUR per transactie. Als een bepaalde bank geen instantoverschrijvingen kan verwerken, dan krijgt u onmiddellijk een waarschuwing.

 

Voordelen

 

  • Verwerking binnen een paar seconden
    Geen sluitingstijd
    Onmiddellijke zekerheid over de uitvoering van de verrichting
    Duidelijk zichtbaar op uw rekeninguittreksels

Betalingen beheren
Met de functie Nieuwe verrichting kan u met het juiste profiel online Europese of internationale betalingen maken. Het systeem controleert automatisch of de overschrijving voldoet aan de SEPA-normen, of dat het om een internationale overschrijving gaat. Om het uzelf gemakkelijker te maken, kan u ook het overzicht van uw begunstigden bewaren binnen uw online bankplatform. Met de functie Begunstigden kan u nieuwe begunstigden toevoegen, of bestaande begunstigden wijzigen of verwijderen en ze in groepen onderbrengen.

 

Sneller werken
Wil u uw overschrijvingen aanmaken in een boekhoudsysteem, dan kan u bovendien die overschrijvingen importeren in Fintro Easy Banking Business. Het systeem zal het bestand controleren zodra het is geïmporteerd en u de resultaten tonen.

Doorlopende opdrachten maken en beheren
Met Fintro Easy Banking Business maakt u nieuwe doorlopende opdrachten aan voor Belgische zichtrekeningen, en kan u bestaande doorlopende opdrachten wijzigen of verwijderen. U kan doorlopende opdrachten gebruiken om automatisch een terugkerend bedrag, zoals huur, aflossingen op een lening of een spaartegoed te betalen op een vaste datum.

 

Georganiseerd blijven
Met Zoomit behoudt u het overzicht op uw elektronische facturen. Fintro Easy Banking Business laat u toe om facturen, kredietnota’s en loonbrieven te bekijken en elektronisch te betalen. Klik op de Zoomit-functie in het menu om snel te zien welke facturen nog moeten worden betaald, of om nieuwe leveranciers en documenten te beheren.

 

SEPA domiciliëringen
Via SEPA-domiciliëringen kan u in België en de rest van Europa eenmalige of regelmatige facturen sturen naar uw klanten. De betaling gebeurt automatisch, zolang er een goedkeuring is van de persoon of het bedrijf dat de betaling moet doen. In Fintro Easy Banking Business kan u deze domiciliëringen beheren als debiteur of als crediteur.

Fintro Easy Banking Business verzamelt uw verschillende domiciliëringen als schuldenaar in de functie Domiciliëringen. Met het juiste profiel kan u domiciliëringen opzoeken en de details van verschillende mandaten bekijken. U kan hier ook crediteuren blokkeren of terugbetaling vragen als dat nodig blijkt. Als u schuldeiser bent, dan kan u in de functie Invorderingen verschillende invorderingen importeren of nieuwe mandaten en groepen van betalingen aanmaken.